تحميل رواية حين تقع في الحب الجزء الرابع pdf

بحث العديد من الأشخاص عن الجزء الرابع من رواية حين تقع بالحب للكاتبة ندى التي حظيت على اعجاب العديد من القراء.

تتميز رواية حين تقع في الحب ببساطة الكلمات وخاصة أن الكاتبة استخدمت اللهجة العامية المصرية التي تعتبر مفضلة لدى العديد.
وإليكم الجزء الرابع كامل منقول من صفحة الكاتبة ندى:

في شقة نفين  نور وقفه قدام البوتجاز بتعمل الشاي وبتكلم امها

  • نور :يا ماما يا حبيبتي والله هاجي واعد معاكي كام يوم أيام العيد
  • سكينة :المهم انتى عامله ايه مع جوزك
  • نور :كويسين الحمد الله غسان دخل المطبخ وحضن نور من ضهرها وبيبوس في رقابتها
  • سكينة :والولاد اخبارهم ايه
  • نور بتوتر من بوس غسان في رقابتها :غسان بطل عيب وبتبرق ليه ولكن هو مكمل
  • سكينة بستغراب :عيب عيب ايه انا قولت حاجه غلط
  • نور :لا يا ماما الولاد بخير الحمد الله
  • سكينة :المهم انا هستناكي هتيجي تعدي معايا علشان وحشاني انتي والولاد
  • نور :غسان بطل تبوس فيا عيب
  • سكينة بصدمه :تبوس هو انا بتكلم في وقت مش مناسب ولا ايه
  • نور بخجل :لالالا يا ماما مفيش حاجه
  • غسان بيبوس ودنها ونور تتوتر أكثر
  • سكينه :طب يلا يا حبيبتي خلي بالك علي نفسك هكلمك تاني
  • نور :ماشي يا ماما وقفلت
  • نور بغضب :غسان ايه اللي بتعمله دا
  • غسان حطها قدام البوتاجاز :في ايه بحب في مراتي عندك مانع
  • نور :في المطبخ افرض حد دخل يقول علينا ايه
  • غسان وهو يبعد شعرها عن رقابته ويجيبه علي جنب وبوس رقابتها:ولا حاجه بيقول واحد بيحب مراته ودا حقه
  • عاصي :مااااااماااا ماااااماااا
  • غسان بعد عن نور بغضب :في ايه يا حيوان مش تخبط
  • عاصي غمض عينه :اخبط فين المطبخ مفيش ليه باب يا بابا
  • نور بتخبط غسان في صدره :الولد عنده حق
  • غسان :جي ليه يا حلوف
  • عاصي :جي اخد البن بتاعي
  • نور حملت عاصي وباسته من خده :الله علي ريحة الورد اللي طالعه منك دي وبتعمل البن في كوبايه وتديها لعاصي
  • عاصي :نزليني يلا
  • نور نزلت عاصي وهو طلع برا
  • نور بتبص لغسان اللي غضبان :في ايه
  • غسان بغضب:انتي بتبوسي الواد دا من امته
  • نور بستغراب:غسان دا ابني
  • غسان :والله يا نور لو لمحتك بتبوسي اي واحد فيهم تاني لأخليكي قعده وبايسك قدامهم وانا عادي عندي اعملها
  • نور بخوف :انتهي مستحيل تتكرر
  • غسان حمل صنية الشاي وطلع ليهم علي السطح

علي سطح البيت
العيله كلها كانت قاعده فوق السطح في الهوا

  • قاسم :بقولك ايه يا حج
  • منير :قول ياباشا
  • قاسم :بما ان احنا اخدنا اجازة العيد ومعدش حاجه وعيد الاضحي اللي جي مش هندبح
  • غسان وعو داخل وحامل الشاي:ودي تيجي يفوت عيد من غير ما ندبح
  • منير :بس صعب تلاقي اي جواميس دلوقتي اميد كلهم اتباعو
  • غسان :عيب تقول لابنك كدا اكبر 3 جواميس وتكون موجوده ليلة العيد تحت البيت
  • قاسم :ايوا بقي عوزين نحس بالعيد
  • نور :اسر اوعي راسك تغلبك
  • غسان :اسر انزل انت وعاصي من علي السور ايه اللي مطلعكوا
  • اسر :انا كنت بتفرج عادي انا كبير ومستحيل اقع
  • عاصي بغضب:ما انا كمان كبير انت شايفني صغير ولا ايه
  • غسان بضحك :لما عاصي بيتكلم بشوف نور مراتي قدامي
  • نور بغضب :مالي يا غسان انا مش عجباك ولا ايه
  • نسمه :العب شكلها هتولع يا قاسم
  • قاسم بضحك :شكلها كدا
  • غسان :لاء ياروحي مش كدا الدماغ يعني
  • منير :اسحب ناعم دايماً يا غسان علشان مبحبش حد ينام في شقتي
  • غسان :بحاول والله يا حج بحاول
  • قاسم :اهدي لما اتصل بعمر يجيب مراته ويجي يعد معانا
  • نور ونسمه بفرحه :فكرة حلوه يلا
  • قاسم :الو يا قبطان
  • عمر :حبيبي
  • قاسم :متجيب مراتك وتيجي الجماليه ياعم تعدو شويه معانا في الهوا الحلو دا
  • عمر :والله الواحد نفسه يغير جو
  • قاسم :مستنيك
  • عمر :اشطا يا زعامه سلام
  • نور ونسمه:جاين
  • غسان بص ليهم وضحك
  • قاسم :مسافه السكه
  • ………………………..
  • في منزل عمر
  • عمر :نورهان نورهان
  • نورهان بنوم :والله ما انا قايمه حتي لو قالوا ايه
  • عمر :ريحين الجماليه قومي
  • نورهان قامت بفزع وفرحه :هغير في ثانيه واكيد جاهزه
  • عمر بصدمه :دلوقتي قومتي يعني لكن لو فصلت اذن علي ودنك تقومي ليا مش قايمه
  • نورهان :معلش يا حبيبي لازم تستحمل
  • عمر :مفيش حاجه اعملها غير ان استحمل والله
  • نورهان باست خده وقامت عمر شدها
  • عمر :راحه فين
  • نورهان :هغير علشان نمشي
  • عمر باس شفايفها بشغف :رغم ان كنت واهد الاجازه دي ليكي مخصوص بس يلا قومي
  • نورهان ببتسامه قامت دخلت الحمام تاخد شور
  • ……………

 

  • في القسم
  • احمد دخل عند الزنزانه بتاعت سلوي بشتياق
  • احمد:سلوي سلوي
  • احمد بصدمه :لالالالا مستحيل سلووووووووي
  • تفتكرو ايه سلوي عملت ايه او ايه حصل ؟؟؟؟

إلى هنا ينتهي الجزء الرابع من الرواية.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى